Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
До суду звернувся чоловік з позовом до компанії авіаперевізника та Агента, через якого був здійснений продаж послуг авіакомпанії про захист прав споживача., в якому він просив суд стягнути з відповідачів в солідарному порядку вартість авіаквитків у сумі 8 800 грн., інфляційні витрати у сумі 3 640 грн. та моральну шкоду у сумі 2 000 грн.
Свій позов чоловік обґрунтував тим, що ним було придбано авіаквитки за повну вартість у 440 євро (авіаквитки не були акційними) на рейси Одеса-Варшава та Варшава-Одеса. Але через погіршення стану здоров’я позивач не зміг скористатися авіаквитками, тому ним було завчасно, а саме за 7 днів до дати авіарейсу, повідомлено відповідачів про неможливість скористатися авіаквитками через хворобу шляхом звернення до Агента із заявою про повернення коштів за авіабілети та надавши довідку із поліклініки. Відповідно до цієї довідки позивачу було прописано дотримання постільного режиму на протязі десяти днів.
Але, позивачу все ж було відмовлено у поверненні коштів. Причиною відмови була названа відмова компанії авіаперевізника та як доказ було надано переписку по електронній пошті між Авіакомпанією та Агентом.
По версії сторони відповідачів авіаквитки були придбані за спеціальним тарифом, однак письмового дозволу від Авіакомпанії, у якому Агенту були надані відповідні роз’яснення по їхньому застосуванню суду не були надані.
Також, судом було встановлено, що позивачу не було роз’яснено усіх суттєвих умов щодо тарифу, за яким був придбаний авіаквиток, так як текст авіаквитку був наданий позивачу англійською мовою, а оскільки позивач нею не володіє це позбавило його право на повну інформацію щодо усіх суттєвих умов перевезення.
Відповідно до чинного законодавства, примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках: хвороби пасажира або членів його родини, що подорожують з ним, за наявності відповідним чином оформленої довідки закладу здоров’я.
Таким чином, судом було встановлено, що позивач в належний спосіб звернувся із заявою про неможливість скористатися послугами авіаперевізника та повернення коштів до якої було надано відповідним чином оформлену довідку закладу здоров’я.
Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вирішив задовольнити позов про захист прав споживача.