flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

В Україні сформують Реєстр безоплатних адвокатів

21 травня 2015, 15:38

Директору Координаційного центру з надання правової допомоги доручили забезпечити формування у двомісячний строк Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

Це передбачено наказом Мін'юсту від 30.04.2015 № 633/5, яким затверджено Порядок ведення Координаційним центром з надання правової допомоги Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

З цією метою головні теруправління юстиції Міністерства юстиції в областях та місті Києві повинні у місячний строк передати Координаційному центру з надання правової допомоги відповідні локальні реєстри Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі за контрактом, та Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі на підставі договору.

Нижче наводимо текст Порядку формування Реєстру.

Порядок ведення Координаційним центром з надання правової допомоги

Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову

допомогу

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм формування та ведення Координаційним центром з надання правової допомоги (далі – Координаційний центр) Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу (далі – Реєстр), а також користування ним.

2. Реєстр – це база даних, у якій містяться визначені у пункті 2 розділу ІІ, пунктах 4, 5 розділу III цього Порядку відомості про адвокатів, які можуть залучатися до надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – правова допомога) відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2012 року № 8 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 року № 1214), інші технічні відомості та ведення якої здійснюється у форматі електронних таблиць Excel та/або за допомогою комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання правової допомоги (далі – КІАС), форма якого наведена в додатку 1 до цього Порядку.

3. Ведення та організаційно-технічне

забезпечення Реєстру здійснюються структурним підрозділом Координаційного центру, визначеним директором Координаційного центру. Координаційний центр вживає заходів щодо збереження та захисту даних, які містяться в Реєстрі, та виконує інші функції, передбачені цим Порядком.

4. Реєстр ведеться державною мовою.

ІІ. Внесення до Реєстру відомостей про адвокатів, відібраних за результатами конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги

 

1. Внесення відомостей до Реєстру здійснюється на підставі отриманих у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1362 «Про затвердження Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги», протоколів відповідних конкурсних комісій, що утворюються головними територіальними управліннями юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – комісії) для проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання правової допомоги (далі – конкурс), протягом п’яти робочих днів з моменту їх надходження. Форма зазначеного протоколу затверджується Координаційним центром.

2. До Реєстру вносяться такі відомості:

1) прізвище, ім'я, по батькові адвоката;

2) номер і дата видачі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та найменування органу, який прийняв рішення про його видачу;

3) номер і дата протоколу конкурсної комісії, який містить інформацію про відібраних претендентів для включення їх до Реєстру;

4) назва регіону, де адвокат брав участь у конкурсі з відбору адвокатів, які залучаються до надання правової допомоги;

5) дата і час внесення відомостей до Реєстру;

6) прізвище, ініціали відповідального працівника Координаційного центру, який вніс відомості до Реєстру.

IІІ. Внесення змін до відомостей Реєстру

1. Під час укладення контракту (договору) з адвокатом регіональний центр здійснює перевірку відомостей Реєстру, зазначених у підпунктах 1 – 4 пункту 2 розділу ІІ цього Порядку.

2. Про зміну відомостей, зазначених у підпунктах 1, 2 пункту 2 розділу ІІ цього Порядку, адвокат, включений до Реєстру, у триденний строк з моменту настання таких змін інформує регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – регіональний центр), з яким він має укладений контракт

(договір).

3. В одноденний строк з моменту отримання від адвоката інформації про зміну вищезазначених відомостей або у разі самостійного виявлення невідповідності відомостей, зазначених у підпунктах 1 – 4 пункту 2 розділу ІІ цього Порядку, що містяться у Реєстрі, фактичним даним регіональний центр направляє Координаційному центру заявку про внесення змін до відомостей Реєстру за формою, наведеною в додатку 2 (далі – заявка) до цього Порядку. Заявка заповнюється в електронному вигляді у форматі Excel, роздруковується, підписується уповноваженою службовою особою регіонального центру, сканується та направляється Координаційному центру або подається за допомогою спеціального сервісу КІАС. Оригінали заявок зберігаються у регіональному центрі.

4. Зміни до Реєстру вносяться у день отримання зазначеної заявки. Одночасно із змінами вносяться (у разі якщо відомості вже вносилися шляхом зміни даних) такі відомості:

1) дата і час внесення останніх змін до відомостей Реєстру;

2) прізвище, ініціали відповідального працівника Координаційного центру, яким вносились останні зміни до відомостей Реєстру.

5. У разі прийняття Координаційним центром рішення про виключення

адвоката з Реєстру у поле «Номер і дата наказу Координаційного центру про виключення адвоката з Реєстру» вносяться зазначені відомості. Одночасно з цим вносяться такі відомості:

1) дата і час внесення даних у поле «Номер і дата наказу Координаційного центру про виключення адвоката з Реєстру»;

2) прізвище, ініціали відповідального працівника Координаційного центру, яким вносились дані в поле «Дата і номер наказу Координаційного центру про виключення адвоката з Реєстру».

6. Рішення про виключення адвоката з Реєстру приймається Координаційним центром у разі:

1) отримання письмової заяви адвоката на ім’я директора Координаційного центру щодо виключення з Реєстру;

2) неналежного виконання адвокатом своїх зобов'язань за умовами контракту (договору);

3) недотримання адвокатом порядку надання правової допомоги;

4) припинення права на заняття адвокатською діяльністю;

5) смерті адвоката.

ІV. Доступ до відомостей Реєстру

1. Відомості про адвокатів, включених до Реєстру, що зазначені у підпунктах  1 – 4 пункту 2 розділу ІІ цього Порядку,

розміщуються на офіційному веб-сайті Координаційного центру у форматі витягу з Реєстру. Відомості про адвокатів, виключених з Реєстру, на зазначеному веб-сайті не розміщуються. Зазначена інформація на веб-сайті оновлюється щомісяця.

2. Доступ працівників Координаційного центру, регіональних та місцевих центрів з надання правової допомоги згідно з виконуваними ними функціями до відомостей Реєстру, а також адвокатів, включених до Реєстру, в частині відомостей, які стосуються конкретного адвоката, забезпечується за допомогою відповідних модулів (сервісів) КІАС.

Джерело: zib.com.ua